News:

--

Main Menu

Probleme de muxing Avidemux 2.6

Started by zapan84, July 25, 2017, 09:47:36 PM

Previous topic - Next topic

zapan84

Bonjour  :)

Je voudrais muxer trois vidéos, un générique de début, lââ,¬â,,¢ÃƒÂ©pisode et le générique de fin.
Pour cela j'ai ripper mon DVD avec handbrake en H264 puis j'ai voulu muxer (en copiant directement vidéo et audio) les vidéos obtenues.
Dââ,¬â,,¢après Avidemux tout c'est bien déroulé mais lorsque je regarde le résultat à partir de la deuxième vidéo l'image n'est plus décodée , le son fonctionne .
Si je réencode le tout cela fonctionne bien mais si je mets copy pour la vidéo j'ai ce résultat quelque soit les vidéos, lââ,¬â,,¢ordre ou le conteneur.
les caractéristiques des vidéo sont exactement les même.
Avez vous une solution qui mââ,¬â,,¢ÃƒÂ©vite de tout réencoder ?

Merci.  :D

Jan Gruuthuse

If each video part plays separately in VLC:
delete .idx2 files
Don't allow avidemux to upload automatically the remaining video parts (002, 003, ...)
Append these manually.
Use latest avidemux (http://www.avidemux.org/nightly/) and handbrake.

zapan84

Hy
Thx for the answer. :)
while I read your message I've notice that I've forget to say that i use Mac OSX.
yes the videos playing well in vlc.
I didn't find files with .idx2 extension
To append video I open the first one and I drag and drop the next one, I try to append manually with avidemux but I've got the same issue.
I've got the last release of handbrake and I've try with the avidemux 2.7, but still same issue.

Salut
Merci pour la réponse. :)
En regardant votre message, j'ai remarqué que je n'avais pas préciser que jââ,¬â,,¢ÃƒÂ©tais sur Mac OSX.
Oui mes vidéos fonctionnent correctement dans vlc.
Je n'ai pas trouvé de fichier .idx2.
Pour ajouter des vidéos j'ouvre la première avec avidemux puis je fait un glissé/déposé pour les suivantes, j'ai essayé de les ajouter manuellement par avidemux mais le résultat est identique.
J'ai aussi la deniere version de hanbrake et jai installer la 2.7 d'avidemux mais ça fait toujours pareil.

Jan Gruuthuse

Handbrake has option to create one video, I believe. (Select movie)
I'm not a mac user, so can't test.
What you could try is re-mux video into one container with https://mkvtoolnix.download/downloads.html#macosx
Load 1st part, append remaining. Check if video plays with vlc where video was joined.
If that is fine, you should have an editable .mkv video in avidemux?

zapan84

I didn't find the option in handbrake and I've already got mkvtoolnix and got the same issue.
I've made a lot of test with different video source and the one who's doing the same problem it's the one who come from handbrake DVD rip so I've try one chapter ( half episode ) without "create chapter maker" but still same issue but if i re-encode the video from the rip it works. So I think I'm am good to re-encode all episode while I mux them.
Thx for taking time to answer.

Jan Gruuthuse

Handbrake menu: File: (location of device) Dvd Video

Title: [1 - 01h36m58s] should show the duration of the feature

was the mentioned option (select movie). Take note: DRM-measures could interfere (provide false info)